2011 Louhi monitoimialus

Meriteollisuus

Tähänastisista laivasähkötöistämme suurin on Suomen ympäristökeskukselle rakennettu Louhi-monitoimialus, jota käytetään muun muassa öljyntorjunta- ja meripelastustehtävissä. Aluksen sähköistys piti sisällään sähkötyöt suunnittelusta käyttöönottoon avaimet käteen -toimituksena. Kokonsa puolesta haastava kohde valmistui toukokuussa 2011 ja urakan arvo oli noin 10 miljoonaa euroa.


2018 R/V Aranda

Meriteollisuus

Telesilta toimi pääurakoitsijana noin 30-vuotiaan tutkimusaluksen modernisointiprojektin sähkötöissä Rauma Marine Constructions -telakalla. Korjaus mahdollisti aluksen pituuden jatkamisen, ja samalla asennettiin mahdollisuus hybridipropulsiolle. Erityistä haastetta sähkötöille toivat tutkimusaluksen lukuisat sähkölaitteet sekä aluksen katkaisu ja jatkos kaikkine kaapeleineen.


2018 M/S Hammershus

Meriteollisuus

Telesilta toimi pääurakoitsijana Rauma Marine Constructions -telakalla rakennutun 158-metrisen ro-pax -aluksen sähkötöissä. Telesillan vastuulla oli aluksen sähkötyöt sekä navigointi- ja laiva-automaatiojärjestelmän asennustyöt. Alus luovutettiin elokuussa 2018 Tanskassa toimivalle Molslinjenille.


2019 Rannikkovartioveneet

Meriteollisuus

Rajavartiolaitos ja Uudenkaupungin Työvene Oy sopivat syksyllä 2019 seitsemän rannikkovartioveneen toimituksesta. Telesilta toimittaa veneisiin sähkö- ja navigointijärjestelmät sekä niihin liittyvät sähkösuunnitelmat.


2020 Wasaline Aurora Botnia

Meriteollisuus

Wasaline Aurora Botnia on Rauma Marine Constructionsin -telakalla rakennettava alus, jossa Telesilta Oy on ulko- ja autokansien sähköistysurakoitsija. Lisäksi vastuullamme on sähköistää laivan keittiö, muonavarastot sekä pentterialueet. Alus luovutetaan 2021 liikennöimään Vaasan ja Uumajan välille.


2021 Västtrafik lautta

Meriteollisuus

Uudenkaupungin telakka rakentaa vuonna 2021 Ruotsin Göteborgiin hybridikäyttöisen matkustaja-aluksen. Telesilta toimittaa aluksen sähkö- ja navigointijärjestelmät sekä niihin liittyvän sähkösuunnittelun. Alus on neljäs sarjassaan Ruotsiin rakennettavista lautoista ja 2021 rakennettavan lautan sisaralus oli ensimmäinen Suomessa rakennettu hybridikäyttöinen lautta.